Hoe kan ik je helpen?

Hoe kan ik je helpen?

Andrea de Vries
Andrea de Vries

Op deze pagina’s probeer ik de meeste antwoorden op je vragen te geven. Kom je er niet uit of staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen.

Corona / Covid-19 Maatregelen

Voor de excursies van Birds4You zijn een aantal Corona maatregelen getroffen. Welke dat zijn kunt u lezen door op onderstaande knop te klikken. De genomen maatregelen staan ook bij elke excursie van Birds4You in een apart tabblad. Bij de andere aanbieders op Birds4you.nl kunnen afwijkende maatregelen van kracht zijn. Welke dit zijn staat ook bij hun excursies of producten aangegeven.

Zelf excursies of producten gaan aanbieden op Birds4You.nl?

Kopen of boeken bij een ander verkoper / aanbieder op Birds4You.nl

Het is mogelijk om ook van andere personen of bedrijven een product, excursie of andere dienst te kopen via de site van Birds4You. nl. Hoe dit gaat en wat dit betekent staat hieronder.

Contact en Mail

Ik wil de koop van een product ontbinden, en het product terug sturen.

Wanneer u de koop van een product wil ontbinden en deze retour wil zenden dan kan dit als dit valt binnen de wettelijke termijnen en conform de voorwaarden van de verkoper.Hiervoor kunt u hieronder een verzoek indienen via onze servicedesk. Selecteer bij de categorie ontbinden koop.Na het indienen wordt deze doorgezet naar de betreffende verkoper. U krijgt hier uiteraard een mail van, en ook van het verdere verloop krijgt u een mail.LET OP! Stuur nooit producten terug naar het adres van de verkoper of naar het adres van Birds4You.nl zonder instructie of afspraak hierover. Na het indienen van uw verzoek tot ontbinding van de koop volgen er instructies voor de retour zending.

Klik hier en ga naar de Servicedesk

Ik krijg een mail “Bestelling Verzonden” maar ik had een excursie.

Het klopt dat die mail verzonden wordt. Dit gebeurt als de aanbieder die de excursie gegeven heeft deze bestelling op afgerond zet in zijn winkel op Birds4You.nl. Op deze manier krijgt Birds4You een seintje dat er een product verzonden is of een excursie afgerond. Wanneer u een excursie heeft gehad is dit ook het teken voor Birds4You om een review te vragen bij u. Tevens is dit een controle moment om te checken dat de excursie daadwerkelijk naar behoren is uitgevoerd. Indien er een product verzonden moet worden kunnen wij controleren of deze daadwerkelijk is aangekomen.

Hoe kom ik in contact met een andere verkoper?

Wanneer u vraag heeft over een dienst of product van een andere verkoper / aanbieder op Birds4You.nl, dan kunt u deze hieronder indienen via onze servicedesk.

Na het indienen wordt deze doorgezet naar de betreffende verkoper. U krijgt hier uiteraard een mail van, en ook van het verdere verloop krijgt u een mail.

Klik hier en ga naar de Servicedesk

Kwaliteit en Klachten

Hoe controleert Birds4You de kwaliteit van een aanbieder?

In principe wordt iedere deelnemer aan een excursie altijd benadert voor een review na afloop van de excursie. Zie ook het item “Ik krijg een mail “Bestelling Verzonden” maar ik had een excursie.” onder Contact en Mail.

Maar ook afnemers van producten zullen benadert worden voor een review over het product en ook over de levering en service van de verkoper. Wanneer een verkoper structureel slechte reviews krijgt (lager dan 4 van de 5 sterren) dan wordt de winkel gesloten en worden de excursies en of producten van de site verwijdert.

Wordt een excursie van een andere aanbieder hetzelfde uitgevoerd als die van Birds4You?

Het is mogelijk dat een excursie van een andere aanbieder hetzelfde verloopt als die van Birds4You.nl maar dat hoeft niet. Iedere aanbieder is vrij om naar eigen inzicht zijn of haar excursies uit te voeren. Er is geen verplichting om hierin een vaste formule te hanteren. Wel moet in de beschrijving van iedere excursie duidelijke naar voren komen wat een deelnemer van een excursie kan verwachten.

Ik heb een klacht over een excursie of product van een andere aanbieder.

Wanneer u een klacht heeft over een dienst of product van een andere verkoper / aanbieder op Birds4You.nl, dan kunt u deze hieronder indienen via onze servicedesk.

Na het indienen wordt deze doorgezet naar de betreffende verkoper. U krijgt hier uiteraard een mail van, en ook van het verdere verloop krijgt u een mail.

Klik hier en ga naar de Servicedesk

Is elke aanbieder betrouwbaar?

Voordat een andere verkoper / aanbieder producten of diensten kan aanbieden moet deze zijn of haar gegevens invoeren op het platform van Birds4You.nl. Er wordt ook een verificatie stap afgedwongen voordat er uitbetaald kan worden. Hiermee controleer ik of de naam en het bankrekening nummer bij elkaar horen.

Andere aanbieders krijgen pas uitbetaald na het leveren van de dienst of product, om fraude te voorkomen. Hiermee wordt redelijkerwijs voorkomen dat kwaadwillenden via Birds4You.nl u kunnen oplichten.

Betalen en Facturen

Van wie krijg ik een factuur?

Wanneer u een excursie of product koopt van Birds4You zelf dan krijgt u ook een factuur van Birds4You. Wanneer u een dienst of product koopt van een andere aanbieder via op site van Birds4You.nl dan krijgt u van die aanbieder een factuur.

Moet ik rechtstreeks aan een aanbieder betalen of geld overmaken?

Nee, u moet nooit rechtstreeks aan een andere aanbieder geld overmaken. Betalingen lopen altijd via het platform van Birds4You.nl. Wanneer een andere aanbieder / verkoper toch vraagt om rechtstreeks betaald te worden verzoek ik dit direct te melden via het contact formulier of de servicedesk hieronder.

Klik hier en ga naar de Servicedesk

Wanneer krijgt de andere aanbieder betaald?

De andere aanbieder krijgt zijn betaling pas na het leveren van het product of de dienst.

Bij het leveren van producten met het recht van retour is de wachttijd minimaal 15 dagen na ontvangst van het product door u.

Bij diensten zoals een vogelexcursie is de wachttijd minimaal een week.

Dit geeft u de mogelijkheid om te klagen of anderszins te reageren bij niet leveren of teleurstellende dienstverlening.

Wat zijn de kosten voor mij als ik bij iemand anders iets bestel?

Wanneer u  een bestelling doet bij een andere aanbieder via Birds4You.nl dan zijn daar voor u geen kosten aan verbonden.

De prijs van het product of dienst op Birds4You.nl  is ook nooit hoger als dit door dezelfde verkoper ergens anders wordt aangeboden (de prijs mag op Birds4You.nl wel lager zijn).

Waar blijft mijn geld als ik betaal?

Alle betalingen lopen via Birds4You.nl. Pas na het leveren van een product of dienst krijgt de andere verkoper betaald. Hiermee voorkomen wij ontevreden klanten en fraude. Maak dus nooit rechtstreeks geld over naar een andere verkoper, maar betaal alleen via Birds4You.nl.

Algemene vragen en hulp bij bestellingen of boekingen

Een bestelling aanpassen of verwijderen

Het aantal artikelen aanpassen

Het aantal artikelen aanpassen.

Na het plaatsen van de bestelling is het mogelijk het aantal aan te passen. Een uitzondering zijn bestellingen via de boekingskalender. Deze kunnen niet meer aangepast worden, om deze aan te passen moet u de boeking verwijderen en opnieuw aanmaken.

Om het aantal te wijzigen klikt of drukt u op het aantal in het bestel scherm.

Aantal artikelen aanpassen
Aantal artikelen aanpassen

Klik in het aantal, u kunt de hoeveelheid nu ophogen of verlagen. Ook kan u een ander getal intikken. Druk hierna op Winkelmand bijwerken.

Uw bestelling is nu aangepast aan het nieuwe gewenste aantal.

Een Boeking of bestelling toevoegen

Iets toevoegen aan uw winkelmand

Na het plaatsen van een bestelling komt u automatisch op de controle pagina.

Controle pagina
Controle pagina

Herkenbaar als stap 2 in het proces.

 

U kunt eenvoudig iets toevoegen aan uw bestelling.

Bestelling toevoegen
Bestelling toevoegen

Klik op Home of op de link in uw bestelling. U komt in het eerste geval weer op de hoofd pagina. In het tweede geval komt u weer op het laatst bestelde product.

 

Een Boeking of Bestelling verwijderen

Iets verwijderen uit de winkelmand

Wanneer er iets fout is gegaan bij het bestellen dan kan je deze eenvoudig verwijderen uit de winkelmand. Na het plaatsen van een boeking of bestelling komt u automatisch op de controle pagina.

Controle pagina
Controle pagina

U herkent deze als stap 2 in het proces.

Om iets uit uw winkelmand te verwijderen hoeft u alleen maar op het kruisje links van een bestelling te klikken of drukken.

bestelling verwijderen
bestelling verwijderen

Druk of klik op het kruisje.

Na enkele seconden zal de bestelling uit de winkelmand zijn. Dit wordt ook aangegeven in het scherm.

Lege winkelmand
Lege winkelmand

U kunt de bestelling terughalen door op Ongedaan maken te klikken. Of verder winkelen door op Terug naar de winkel te klikken.

Een reservering aanpassen

Reserveren voor een hele dag (Verschillende gebieden)

Reserveren voor een hele dag in verschillende gebieden.

Om toch een hele dag te boeken in verschillende gebieden is niet moeilijk. Denk bij het reserveren wel om de afstand tussen de gebieden, anders gaat er veel tijd verloren met rijden!

Er zijn 2 opties om een hele dag te boeken in verschillende gebieden:

  1. Het is mogelijk 2 dagdelen op dezelfde dag te boeken in verschillende gebieden. Helaas wordt de korting dan niet automatisch verrekend. U betaalt in eerste instantie teveel. Geen zorgen, ik maak zo snel mogelijk na de boeking een factuur met de korting en boek het teveel betaalde bedrag terug naar uw rekening (meestal binnen 3 werkdagen). Hoe dit moet leest u bij: Reserveren voor een dagdeel, (dit moet u 2 keer doen 1x ochtend en 1x middag).
  2.  U kiest een gebied waar u de excursie wil starten en boekt deze voor de hele dag (zie ook: Reserveren voor een hele dag (Zelfde gebied). Bij het afrekenen krijgt u de mogelijkheid een opmerking toe te voegen. Hier kunt u aangeven dat u de middag ergens anders de excursie wil vervolgen. Ik neem contact op en wij nemen het samen door zodat alles naar wens verloopt.

U weet al wel in welk gebied u in ieder geval een excursie gaat doen maar nog niet welk 2e gebied geschikt is? Geen probleem, reserveer altijd voor een hele dag de excursie in het gewenste gebied (om te voorkomen dat het andere dagdeel door iemand anders gereserveerd wordt!). Geef bij het afrekenen aan dat u  advies nodig hebt voor het 2e gebied en ik neem contact op om alles af te stemmen.

Na het afrekenen is uw dag gereserveerd in de kalender.

Ik neem altijd  in de week voor de excursie contact op!

 

 

Reserveren voor een hele dag (Zelfde gebied)

Reserveren voor een hele dag

Een hele dag reserveren is net zo eenvoudig als een dagdeel. U moet alleen even op het volgende letten:

Druk of klik alleen op een dag dat er 2 dagdelen beschikbaar zijn.

Boekingskalender hele dag reserveren
Boekingskalender hele dag reserveren. 2 Dagdelen beschikbaar.

 

Kies de gewenste dag voor uw excursie. En druk of klik op deze dag.

Boekingskalender Selecteer dag
Klik of druk op de gewenste dag.

 

Controleer of u de juiste datum geselecteerd hebt. Op een computer staat dit meestal naast de kalender. Op een telefoon of tablet kan het ook onder de kalender staan.

Boekingskalender Controleer dag en tijd
Boekingskalender Controleer datum

 

Als u per ongeluk de verkeerde dag geselecteerd hebt dan kan u die eenvoudig wijzigen door op een andere dag te drukken of klikken. U begint dan gewoon opnieuw.

Pas bij de controle van de datum de start- en eind tijd aan. Zodat deze over 2 dagdelen valt.

Boekingskalender 2 dagdelen reserveren
Boekingskalender 2 dagdelen reserveren

 

Kijk bij de Extra’s of de samenstelling van uw groep klopt. Komt u met meer personen selecteer dan de passende groep samenstelling.

Boekingskalender Extras selecteren
Boekingskalender Extras selecteren

 

Als optie kunt u een lunch reserveren, selecteer het aantal personen waarmee u komt.

Boekingskalender Lunch reserveren
Boekingskalender Lunch reserveren 

 

U ziet nu bij de reservering details dat uw excursie start in de ochtend en eindigt aan het einde van de middag. Eventuele kortingen worden automatisch berekend in de eind prijs.

Boekingskalender Reservering details hele dag
Boekingskalender Reservering details hele dag

 

Klopt alles? Klik of druk dan [Bevestig Boeking>>>]

Boekingskalender Bevestig Boeking
Boekingskalender Bevestig Boeking

 

Uw Boeking wordt nu verwerkt, hierna komt u automatisch in een scherm om een laatste controle te kunnen doen voor u afrekent. Na het afrekenen wordt automatisch het door u geboekte dagdeel geblokkeerd in de kalender.

Boekingskalender Verwerken Boeking
Boekingskalender Verwerken Boeking

Reserveren voor een dagdeel

Reserveren voor een dagdeel

Kies de gewenste dag voor uw excursie. En druk of klik op deze dag.

Boekingskalender Selecteer dag
Klik of druk op de gewenste dag.

Druk of dubbel klik op het gewenste dagdeel onder de kalender.

Boekingskalender Selecteer dagdeel
Boekingskalender Selecteer dagdeel

 

Controleer of u de juiste datum en het juiste dagdeel geselecteerd hebt. Op een computer staat dit meestal naast de kalender. Op een telefoon of tablet kan het ook onder de kalender staan.

Boekingskalender Controleer dag en tijd
Boekingskalender Controleer dag en tijd

 

Als u per ongeluk de verkeerde dag geselecteerd hebt dan kan u die eenvoudig wijzigen door op een andere dag te drukken of klikken. U begint dan gewoon opnieuw.

U kunt hier eventueel de starttijd en eindtijd aanpassen indien gewenst.

Boekingskalender Wijzigen dagdeel
Boekingskalender Wijzigen dagdeel

 

Kijk bij de Extra’s of de samenstelling van uw groep klopt. Komt u met meer personen selecteer dan de passende groep samenstelling. De optie Lunch reserveren is alleen voor een hele dag excursie.

Boekingskalender Extras selecteren
Boekingskalender Extras selecteren

 

Onder Reservering ziet u de details van uw boeking.

Boekingskalender Reservering details dagdeel
Boekingskalender Reservering details dagdeel

 

Klopt alles? Klik of druk dan [Bevestig Boeking>>>]

Boekingskalender Bevestig Boeking
Boekingskalender Bevestig Boeking

 

Uw Boeking wordt nu verwerkt, hierna komt u automatisch in een scherm om een laatste controle te kunnen doen voor u afrekent. Na het afrekenen wordt automatisch het door u geboekte dagdeel geblokkeerd in de kalender.

Boekingskalender Verwerken Boeking
Boekingskalender Verwerken Boeking

 

Overige vragen of meer hulp nodig?

U krijgt geen antwoord op een mail via het contactformulier of andere mail?

Direct na het verzenden van het contactformulier krijgt u een bevestiging mail. Lijkt u die niet te krijgen controleer dan uw spam / ongewenste e-mail folder. Ook antwoorden van mij kunnen in de spam folder komen. Om dat te voorkomen kunt u mijn e-mail adres aan de contact personen toevoegen.

Algemeen